Potřebujete radu ohledně BOZP nebo PO? Nebo chcete umístit fotovoltaickou elektrárnu na střechu a hledáte schopnou firmu, která se vám o to postará? Ať už potřebujete cokoli, určitě vás překvapuje množství firem, které se na trhu nachází. Rozhodování, pro jakou se rozhodnout a kterou oslovit, tak není rázem tak snadné. V této situaci se nabízí otázka, podle čeho se lidé rozhodují, než navážou s firmou spolupráci. Ať už se jedná o firmu zaměřující se na stavebnictví nebo o firmu instalující solární panely, vždycky rozhodují reference.
Reference a doporučení jsou na prvním místě
Stejně jako žádná žena nepůjde ke kadeřníkovi, který jí nebyl doporučen, rodina investující do solárních panelů neosloví firmu, která je bez referencí. I když může na trhu působit nějaký ten pátek, reference jsou v každém případě rozhodující. Díky hodnocení firem člověk pozná, jak firma zachází se zákazníkem, jestli je firma skutečně tak spolehlivá a zodpovědná, jak se píše na stránkách, či jestli odvádí svou práci v domluveném čase. Zkrátka a dobře firemní zkušenosti odpoví všem potencionálním klientům na otázky, na které by firma mohla odpovědět jinak.
Samozřejmě ještě lepší je, když konkrétní firmu doporučí známý nebo přítel. Člověk má v tomto případě hned tendenci věřit doporučení a do spolupráce se rázem pustit.
Na referencích si proto zakládejte
Pokud přemýšlíte nad tím, proč k vám zákazníci nejdou, nabízí se otázka, jestli máte na internetu dostatečné množství referencí? Nebo víte aspoň o tom, jestli jsou reference kladné nebo naopak záporné?
Každá firma by si měla na svém hodnocení zakládat a každému spokojenému zákazníkovi by měla neustále připomínat to, aby recenzi udělil. Nejen, že je to pro firmu dobré z hlediska SEO (Google je najednou lépe vyhodnocuje ve vyhledávání), ale především je to způsob, jak zákazníky přilákat. Reference a hodnocení – to je dnes to, co rozhoduje o úspěšnosti firmy.