You are here
Home > Rodina > Ořechy a semínka a důvody, proč je konzumovat

Ořechy a semínka a důvody, proč je konzumovat

Ať už jste hotový blázen do zdravého stravování a doslova bažíte po každé informaci, která by vás v tomto směru posunula kamkoli dále směrem k vytouženému zdraví těla i mysli, nebo jste úplně začátečník, který se zatím velmi skepticky v této oblasti rozhlíží a příliš nedůvěřuje tomu, že zdravé potraviny jej mohou dostatečně chuťově i nutričně uspokojit, pro všechny z vás máme několik zásadních informací.

V rámci vašeho denního příjmu potravy je nezbytné se zamýšlet nad tím, zda je dostatečně vyvážená, případně co bychom ještě měli doplnit do jednotlivých chodů pro to, aby byl celkový jídelníček dostatečně pestrý a bohatý na všechny důležité složky.

Důležité složky jsou v podstatě tři základní makroživiny – bílkoviny, tuky a sacharidy. Spousta potravin, ač se jeví jako čistý tuk nebo stoprocentní sacharid, se nachází někde na pomezí. I proto jsou dané produkty důležité a měli bychom se do našeho běžného dne zařazovat, protože nám mohou pomoci doplnit zásoby vitamínů, minerálů a stopových prvků na více úrovních.

Jedním z těchto kouzelných potravin, respektive celou oblastí, jsou bezesporu ořechy a semínka. Přestože mnohým z nás mohou připomínat spíše ptačí zob, pro náš organismu jsou nesmírně cenné a důležité.

Obsahují veliké množství zdravých tuků, které jsou pro naše tělo nezbytné a měly by v ideálním poměru tvořit celých 30 % denního příjmu v kontextu všech živin.

Které konzumovat? Z ořechů se vám vyplatí zejména vlašské, lískové, para ořechy, ale také mandle a kešu. Velkým hitem v oblasti slaných i sladkých pokrmů jsou potom především slunečnicová semínka, která můžeme nalézt ve velké spoustě zeleninových salátů a semínkových chlebů, ale přidat je můžeme i do ovesné kaše nebo domácí granoly. Dodají našemu tělu především hořčík, který je důležitou zásaditou látkou bojující proti překyselení organismu.

Jak je konzumovat? Skvělým benefitem těchto produktů je, že se dají, jak jsme již načrtli výše, zařadit téměř do kteréhokoli pokrmu z oblasti sladké i slané kuchyně.

Spread the love
  •  
  •  

Napsat komentář

Top